Photobucket

duminică, august 19, 2007

Dincolo-i mai ieftin? cat e cutia? cat e cutia?

Am ascultat la stiri ca o mama si-a omorat pruncul abia nascut. Oare cum o putea? si oare de ce? sa fie atat de dusa cu capul? daca nu-l vrea, sa-l puna undeva, la o usa de spital noaptea sau de biserica .... sunt o multime de alte posibilitati ca sa-i ingadui omuletului sa treaca asisderea ca si noi ceilalti prin viata asta de rahat .....
Ce draq de om e, sa nu mai spun mama, daca atunci cand il naste, il sugruma cu propriul ombilic?
Cand ii aude tipetele, primele lui sunete in lume, cand il vede cum inoata in lumea lui nestiutoare, complet inocenta?
Oare cum pot fi unii oameni atat de cruzi, atat de condusi de propriile interese egoiste, atat de dementi? atat de in afara umanitatii - ce-o insemna asta?!
Am fost in Anglia si m-am tot intrebat cum de este asa o mare diferenta intre civilizatii? sa te indobitoceasca in asa hal foamea? sau este scris in gena romanilor?
N-m vazut de cand ma stiu atat de multi invalizi in carucioare sau atat de multi septuagenari sau octogenari in buna conditie pe strada.
Prima data m-am speriat si am crezut ca au ceva englezii de sunt atat de multi bolnavi handicapati pe strada. Apoi am realizat adevarul: isi permit domnule, isi permit carucioare si pot iesi - isi permit sa iasa ca au conditiile in care le pot folosi si asistenta sociala necesara - isi permit sa traiasca pana la 80 majoritatea pentru ca ..... nu le da nimeni in cap pentru un leu sau o bucata de pamant ..... deci in cele din urma care ar fi motivele sau motivul mai bine zis, care face discrepanta atat de mare?
Zic totusi ca UMANISMUL, care inseamna si sensibilitate.
Nu mai departe de animale. Au cimitire si pentru alte suflete decat ale lor, cu tot tacamul: urne pt cenusa, gradina infloritoare cu ingrasamant pisicesc, cainesc, calutzesc si de alte naturi animalesti. Au cruci din marmura si gazon ingrijit gazon. Au pana si-o cafenea in care poti servi o gustare calda, un corn s-o prajiturica, timp in care ti se prelinge o lacrima de-alungul obrazului pt Buster, hamsterul atat de drag mort in urma unui atac de cord.
La noi te-njura printre dinti si era sa zic ca-ti transmit cu drag " mai bine cresti dracului un porc vac-a dracului " dar de la seceta s-au cam terminat vacile, de porc nu mai zic niikaka nu ne mai permitem - aaaaa, eventual sa-l tin in cada si sa-l indop cu boabe pt caini .... aaaa, daca ma gandesc bine mi-ar placea unul d-ala mic, gras si negru :D
Una peste alta ma-nebunesc dupa umanitate si-s mandra ca fac parte din ea.
Cred c-o sa vreau totusi sa ma arda ..... e mai ieftin!













2 comentarii:

Calin Andra spunea...

Ai mers prea departe pina in Anglia ca sa vezi diferenta dintre civilizatii. Eu merg 50km pina in Ungaria si ma intreb cind imi cumpar casa acolo si-mi bag ceva in Romanica.

Rosana Ziemba spunea...

De vazut am vazut cam tot ce-ai postat pana aici, ici m-am inveselit, colo m-am intristat, chestii prea destepte n-am avut de zis, asa ca m-am abtinut. nici acum n-am nimic destept de zis, dar trebuie. :d apoi in cimitir ca asta m-as retrage oricand. in cimitire ca la noi nicicand. oare m-ar primi?