Photobucket

duminică, august 12, 2007

Ochiul dracului!

Toata lumea pleaca! pe care-l auzi, e prin Italia, SUA ale statelor unite sau Anglia, unde fusai eu deunazi.
Lumi interzise pentru marea majoritate dintre noi. Unele merita, altele nu.
Dar in cele din urma, niciunul din taramurile astea n-are izul de care mi-am adus aminte astazi, cand am auzit glasul unei ciori ce razbatea prin fereastra mea deschisa, de la etajul cinci al unui bloc de Bucuresti; izul copilariei mele, era sa zic fericite, dar nu era bine .... izul copilariei mele la tzara, o vreme in care am fost cu adevarat fericita, o vreme de demult apusa, o vreme de care mi-e dor de ma doare fiecare nerv, as putea s-o numesc " vremea mea " .... mda, aia a fost .... si s-o dus .... as da orice s-o am inapoi ..... sa ma gasesc iar in curtea mare si goala din spatele casei unde umblau numai gaini, gaste si ratze care radeau orice fir de iarba .... si unde era un salcam inaaaalt si batran in care se urcau gainile chemate de cocosul - tartor - la culcare, la fiecare inganare-a zilei cu noaptea ..... sau in care ziua, mai ales inspre toamna se auzeau ciorile certarete pe cm patrat de ramura .... sa simt miros de porumb copt in vatra in care tusa Geta indesa coceni uscati cu care hranea vaca .... sa ma duc sa shutesc o rosie coapta de pe vrej sau sa culeg menta proaspata din gradina pentru ceai .... sa pap oul fiert luat cu cinci minute inainte din cuibar, amestecat cu mamaliga taiata cu atza, de ziceai ca-s felii de tort si cu unt proaspat, tinut in borcan cu apa in pamant.
De-as avea bani, o casa din chirpici mi-as lua, cateva gaini si doua capre, o legatura la net si-o gradina maaaare in care sa pun de toate.
Ce simplu pare, dar cat greu de realizat ....
Si totul tine numai de bani ....
Ce ironie!










2 comentarii:

Anonim spunea...

Pai fa o socoteala, cam ce ti-ar iesi,daca ai vinde tot ce ai(inafara de citeva tzoale,citeva amintiri) trage linie si daca iese ceva i-ati visul,pardon casutza...Prietenii atunci se vor cunoaste la nevoie si vor veni sa te ajute la reparat, mai pus o tzigla pe acoperish,facut un gard,etc..

Si faci naveta , o perioada ,ce e asha greu...Totul e sa vrei

Timotei

Anonim spunea...

bun textul. desi n-am copilarit la tara, parca si eu duc dorul unei astfel de copilarii.